گزارش صعود به قله ساکا

زمان: ۹۴/۱۰/۱۶

در یک روز زیبای  زمستانی از جلوی تربیت بدنی ساعت ۶/۰۰ صبح به سمت روستای افجه حرکت کردیم .

ساعت ۶/۴۰کوه پیمایی را از بنه رود آغاز کردیم ، علی رغم تصور در مسیر از برف خبری نبود ، اما رفته رفته بر مقدار برف افزوده شدو مسیری برف کوبی شده را پیمودیم تا به کلبه دشت سوئسون رسیدیم ،پس از صرف صبحانه ، ساعت ۸/۴۰ به مسیر ادامه دادیم ،در این قسمت دو مسیر وجود دارد ، ۱مسیر زمستانی که از ضلع جنوب غربی دشت به روی یال سنگی با شیبی تند که مستقیم به سمت گردنه ساکا  پیش میرود ، مسیر دوم ،مسیر تابستانه که ادامه ی مسیری که به سمت کلبه میرود که ضلع شمال غربی دشت واقع شده است .

با توجه به رعایت تمامی نکات ایمنی(۱قبل از ساعت  ۱۰:۰۰بود  ،۲بیش از ۲۴ ساعت از بارش برف میگذشت و برف یخ زده بود ، ۳ مسیر برف کوبی شده بود و با فاصله از یکدیگر بدون سر وصدا از این قسمت عبور کردیم )از مسیر تابستانه که با شیبی ملایم تر نسبت به مسیر زمستانه بود مسیر را ادامه دادیم ،از گوسفند سرا عبور کرده و به روی یال مسیر را ادامه دادیم تا به قله فرعی رسیدیم و از روی قله فری به سمت قله ساکا با برف کوبی به مسیر ادامه دادیم، در این قسمت مسیر برف پودری و باد ادامه مسیر را دشوار تر میکرد، این قسمت مسیر نقاب برفی باعظمت  خود نمایی میکرد که با فاصله از نقاب برفی مسیر را تا قله ادامه دادیم و ساعت۱۲:۰۵ظهر به قله رسیدیم ، بعد از کمی استراحت ولذت بردن از مناظر زیبا مسیر برگشت را پیش گرفتیم در نهایت پس از ۳ ساعت به ستاد اطلاع رسانی که اقای پورگلی حضور داشتند رسیدیم ،پس از صرف نهار به همراه اقای پورگلی به  سمت بنه رود حرکت کردیم که ساعت ۵ به لواسان رسیدیم. (تاریخ:۱۶٫۱۰٫۱۳۹۴)

به این صورت روزی زیبا و به یاد ماندنی را به ثبت رساندیم .

افراد شرکت کننده:

خانمها: نیارکی، ضرابیان،

آقایان : نجفی، فراز، طالبی

ویراستار : عماد طالبی

۳ دیدگاه

1. حسن نجفی میگه:

برنامه بسیار عالی بود ممنون از سرپرست و همراهان خوب نیارکی

2. حسن نجفی میگه:

با توجه به اینکه هفته بعد قصد صعود به توچال داشتیم این صعود لازمه ی آن بود. ازسرپرستی آقای طالبی سپاسگزارم و به سبب عکسهای زیبایشان ممنون.

3. عماد میگه:

خواهش میکنم ، وجود همنوردان خوب همیشه باعث اجرای برنامه ای عالی میشود ، از تک تک دوستان تشکر ویژه دارم .

دیدگاه‌ها برای این نوشته بسته شده‌اند.