گزارش صعود به قله آراکوه

عرض جغرافیایی: ۳۵°۴۶’۵۸٫۸۱″N

سرپرست برنامه: خانم فاطمه ناصری

همنوردان: خانم ها شبنم عیسی بیگی، بنفشه ضرابیان، و آقای فراز اردویی

طبق قرار قبلی، ساعت ۶ در میدان ناران به هم پیوستیم و بعد از ۳۰ دقیقه رانندگی در جاده جنگلی سبو بزرگ به پای قله رسیدیم. یالی که صعود از طریق آن صورت می گیرد شیب زیادی دارد و برای فرود مناسب نیست، به همین خاطر یال مجاور را برای فرود انتخاب کردیم و ماشین را همان حوالی پارک کردیم، و مسیری را در جاده پیاده رفتیم تا به منطقه رانشی و محل صعود رسیدیم.

حدود ساعت ۷ صعود خود را آغاز کردیم و ابتدا با مسیری کاملا خشک و بدون برف سر و کار داشتیم. با ارتفاع گرفتنمان منظره بی نظیر دریاچه سد لتیان و شهر لواسان نمایان شد که خستگی شیب تند را از تنمان در می کرد. بعد از دو ساعت ارتفاع گرفتن، صبحانه مختصری خوردیم و ساعت ۹ ادامه مسیر دادیم.

تمام صعود از روی یال جنوب غربی صورت می گیرد، و قله در حین صعود نمایان نیست. با رسیدن به اولین بلندی قله نمایان می شود و شهر پردیس مشخص است. ساعت ۱۱ فاصله بین این قله و قله اصلی را از روی تیغه ها طی کردیم و حدود ساعت ۱۲ به قله اصلی رسیدیم.

ارتفاع برف تا بالای زانوهایمان می رسید و به دلیل کم تردد بودن قله، نیاز به برف کوبی داشتیم که انرژی زیادی می خواست و سرعتمان را کاهش داده بود.

بعد از استراحتی کوتاه، به سمت یال شمال غربی حرکت کردیم و با برف کوبی خودمان را به یال رساندیم و بقیه مسیر را در برفی کم ارتفاع تر ادامه دادیم. با گرم شدن زمین مسیر گل آلود و بسیار لغزنده بود و فرود نسبتا دشواری داشتیم که ۳ ساعت به طول انجامید.

سرانجام ساعت ۳ به ماشین رسیدیم و از جاده جنگلی به لواسان بازگشتیم.

کل زمان کوهپیمایی: ۸ ساعت

به دلیل نبود چشمه در این مسیر، برداشت آب کافی از پایین ضروریست.

<<کوهستان را بدون تخریب و زباله ترک کنیم>>

نگارنده: بنفشه ضرابیان

۳ دیدگاه

1. حسن نجفی میگه:

گزارش برنامه وعکسها بسیار عالی خیلی دلم میخواست بیام که نشد نیارکی

2. حسن نجفی میگه:

بین یک مهمانی ضروری ویک صعود به آراکوه بایستی انتخابی انجام میگرفت ازاینکه صله رحم کردیم خوشحال وازعدم حضوردربرنامه خوب شما متاسفم همیشه برفرازباشید

3. کیاوش میگه:

بسیار عالی .سلامت و در اوج باشید . فقط خوب میشد عکسی که از مسیر صعود و فروئتون گذاشتید قبل برنامه هم بزارید سپاس

دیدگاه‌ها برای این نوشته بسته شده‌اند.