گزارش برنامه قله ورجین

مبدا صعود: شهر لواسان

طول مسیر: ۶ کیلومتر

متوسط شیب: ۱۹%

مشخصات منطقه: منطقه حفاظت شده ورجین زیستگاه حیوانات وحشی است و دارای دامنه های سنگی و پر شیب مخصوصاٌ در قسمت شمالی است.

چشم انداز منطقه: دره های خوش منظره اطراف و قله های زیبای منطقه از هر سو به چشم می‌خورند. قله هایی نظیر ریزان، ساکا، آتشکوه، مهر چال و اگر هوا خوب باشد دماوند هم دیده می‌شود. بر فراز یال منتهی به قله روستا‌های ناصر آباد، بوجان،کردیان، چال ناظران، راحت آباد، امامه و….. نیز قابل رویت هستند. همچنین دیدن قوچ و میش های کوه ورجین به شکل گله یکی از شاخصه‌های این کوه بشمار میرود.

همنوردان:

خانم‌ها: نیارکی (سرپرست)، ریزی، عیسی بیگی، لطیفی، مسعودی، نادری

آقایان: اثنی عشری، زینکوهی، جهانگیری، قدرت، نادری، نجفی و دیباج

ساعت۷ صبح روز جمعه از جلوی  تربیت بدنی حرکت کردیم، از کوچه منتهی به شهرک آزادگان گذشتیم و وارد مسیر شدیم. با ۱۰ دقیقه حرکات کششی توسط خانم عیسی بیگی در پاکوب ادامه مسیر دادیم و شیب اول را که کمی تند است با سر قدمی آقای قدرت طی کردیم. ساعت ۸:۵۰ به دلیل وزش باد در پناه تخته سنگی صبحانه خوردیم و بعد از حدود نیم‌ساعت مجدداٌ حرکت کرده و به روی یال  رسیدیم. باد حرکت را کمی کند می‌کرد. ۳ نفر از همراهان حدود ساعت ۱۱ برگشتند. بعد از طی کردن مسیر صخره‌ای و رسیدن به ارس بزرگ و زیبای ورجین ۴ نفر دیگر از همراهان نیز برگشتند. این ارس زیبا و تنها از داخل شهر لواسان قابل رویت است که به اشتباه قله اصلی در ذهن می‌آید، در صورتی که قله اصلی پشت این قله قرار دارد.

آقای دیباج که به تنهایی در مسیر در حرکت بودند به جمع ما پیوستند که ۱۰ نفر شدیم و به حرکت ادامه دادیم. بعضی جاها تا زانو در برف بودیم. به علت باد شدید و ابر سیاه بالای سرمان نگرانی برای رسیدن به موقع به قله بیشتر شد. تصمیم گرفتیم تا ساعت۱۳ صعود کرده اگر به قله نرسیدیم، برگردیم. خوشبختانه با وجود همراهان خوب به ویژه سر قدم خوبمان آقای قدرت و عقب دار با حوصله، آقای زینکوهی و مساعد شدن هوا همگی ساعت۲۵/۱۳ به قله رسیدیم. طبق معمول هر صعود (که انگار کسی میل به برگشت ندارد) با گرفتن عکس یادگاری و خوردن دمنوش و تنقلات انرژی زا به سرعت سرازیر شدیم. حدود ساعت۱۵ به ارس بزرگ رسیده و از مسیر کنار ارس سرازیر شدیم که به علت شیب تند و سنگلاخی بودن مسیر، حرکت کمی کند شد و اول غروب به لواسان رسیدیم.

با تشکرویژه از همکاری آقایان زینکوهی و قدرت که کمک بزرگی برای صعود بودند و به امید صعودهای دیگر.

۲ دیدگاه

1. محمد رضا قدرت میگه:

باتشکر از سر پرست خوب بر نامه سر کار خانم نیارکی و همه دوستان که یک کار گروهی انجام دادیم

2. نجفی میگه:

در ضمن آقایان فرشید سهرابی_ بهزاد گل محمدی و خانم ها مریم و سارا عطاریان که برای بار اول همراه گروه ما بودند تا قله ای که ارس بزرگ دارد آمدند. نیارکی

دیدگاه‌ها برای این نوشته بسته شده‌اند.