گزارش برنامه: دره وارنگه‌رود- خرسلک

تاریخ : ۹۳/۶/۱۴

سرپرست برنامه : آقای ضرابیان

همراهان برنامه : خانم ناصری، خانم نجفی، آقای نجفی، آقای منتهایی، خانم بنفشه ضرابیان، خانم سارا شیرخانی، خانم مونا آزادکیا، آقای رضا کاغذی

نگارنده: مونا آزاد کیا

قرار ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ مقابل تربیت بدنی لواسان بود. تا ساعت ۵:۴۵ همه‌ی دوستان رسیدند و ساعت ۵:۵۰ با سه اتومبیل شخصی حرکت کردیم. در میانه راه آقای اعتمادی و خانم شبنم که میخواستند زودتر برگردند از بقیه گروه جدا شدند و به سمت قله کلون بستک رفتند. ما به سمت دیزین و سپس ولایت رود حرکت کردیم. ساعت ۷:۳۰ به ده وارنگه‌رود رسیدیم و ماشین‌ها را در کنار ویلای سپیدار در انتهای روستا و ابتدای مسیر پارک کردیم و حرکت خود را آغاز نمودیم.

در طول مسیر، رودخانه در سمت راست ما بود. ساعت ۸:۵۵ در کنار ۴ درخت در کنار رودخانه برای صبحانه توقف کردیم. ساعت ۹:۱۵ دقیقه مجددا حرکت کردیم. در میان راه به دره‌‌ی شیرکمر رسیدیم که سمت چپ مسیر است و ابتدای آن تعدادی درخت بید قرار دارد. کمی جلوتر از در‌‌ه‌ی شیر کمر در حالی که در دامنه‌ی قله‌ی خرسلک بودیم به دره‌ای که در سمت چپمان بود رسیدیم و وارد دره شدیم. در ابتدای دره از عرض رودخانه رد شدیم و تا میانه راه رودخانه در سمت چپمان بود. چند باری از عرض رودخانه رد شدیم. در راه از کنار چندین آبشار زیبا عبور کردیم و یک روباه نارنجی زیبا هم دیدیم.

بعد از چند ساعت پیاده روی بالاخره به دشتی رسیدیم که از آنجا قله‌های سوتک کوچک و بزرگ و کمان‌کوه مشخص بودند. تا ساعت ۱:۵۵ در دشت به راهمان ادامه دادیم تا اینکه به منطقه‌ای با چمن‌های سبز و بلند رسیدیم. در کنار چمن‌ها نشستیم و تا ۲:۳۰ به استراحت و خوردن نهار مشغول شدیم.

مجددا حرکت خود را شروع کردیم و ساعت ۳:۳۰ به گردنه‌ی سوتک رسیدیم. باد شدیدی می‌وزید و از آن بالا چادر سفید محیط‌‌بانی هم مشخص بود. به سمت محیط‌بانی حرکت کردیم و ساعت ۴:۱۵ به آنجا رسیدیم و چایی نوشیدیم و استراحت کردیم. ساعت ۴:۵۵ مجددا حرکت کردیم و ساعت ۵:۳۰ در کنار چشمه‌ای در دره‌ی شیر کمر به استراحت پرداختیم. ساعت ۵:۵۵ مجددا حرکت کردیم و ۶:۳۰ به ورودی دره شیرکمر رسیدیم. مجددا کنار رودخانه استراحت کردیم و ۶:۴۵ حرکت خود را آغاز کردیم.

این قسمت مسیر با مسیر بازگشت مشترک بود. تا ساعت ۸:۰۵ دقیقه به حرکت خود ادامه دادیم و به ماشین‌ها رسیدیم. در نهایت با توجه به ترافیک جاده فشم ساعت ۱۱:۱۵ به لواسان رسیدیم.

یک دیدگاه

1. فاطمه ناصری میگه:

درود بر همنوردان این دره برای اولین بار بود که توسط گروه پیمایش شد .زیباییهای آن در قالب توصیف و عکس نمی گنجد.آبشارهایی با شکلهای گوناگون آراسته با گیاهان مختلف.به امید پیمایش مجدد با همه اعضای گروه.

دیدگاه‌ها برای این نوشته بسته شده‌اند.